2020_04_06
Autor: Admin Dodano [ 2018-09-03 23:43:40 ]

Propozycja działań dla Rodziców dzieci z grupy Tygryski i Kubusie

na okres 06– 10.04.2020 r.

„Wielkanoc”

 

W tym tygodniu zapraszamy wszystkie przedszkolaki do udziału w konkursie Moja pisanka”

Prosimy o wykonanie dowolną techniką pracy plastycznej, której tematem będzie pisanka. Podpowiedzi znajdziecie w „Propozycjach działań” na stronie przedszkola.

Wystawę prac zainicjujemy na grupach klasowych FB. Zdjęcia można wstawiać od poniedziałku do piątku, jako komentarz do postu o konkursie na grupie klasowej.

Praca dziecka, która dostanie najwięcej waszych „lajków” zostanie zaprezentowana na Facebooku przedszkola w wielkanocną sobotę.

Poniedziałek 06.04

ZADANIE 1.   Zajączek ze skarpetki

https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8

ZADANIE 2.

Rodzic czyta opowiadanie, a potem dziecku zadaje pytania do przeczytanego tekstu.
Bajeczka wielkanocna
Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
– Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
– Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.
– Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
– Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
– Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
– Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
– Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
– Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
– Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.
Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
– Co to? Co to? – pytał Zajączek.
– Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
– To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami

Pytania do tekstu

  • Co robiło słonko?
    · Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, … ?
    · Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?
    · Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?

ZADANIE 3. Zagadki

  • Wysyłamy je tym, z którymi nie możemy byś w święta, a których darzymy szczególną miłością i sympatią, życząc zdrowych, pogodnych świąt.(kartki świąteczne)
    · Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą. Są barwne, kolorowe zrobione z gałązek wierzby, bazi lub sztucznych kwiatów.(palma wielkanocna)
    · Przeważnie jest biały i na stole leży. Kładą na nim sztućce, stawiają talerze (obrus)
    · Jak się nazywa jajko malowane co na Wielkanoc się przydaje. (pisanka)
    · Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą. Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczątka)
    · Upleciony ze słomy, wikliny chętnie nosi owoce, jarzyny. Grzyby też z lasu przyniesie oraz pisanki i baranka poniesie czasem. (koszyk)
    · Ma długie uszy futerko puszyste. Ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek. (zając)

ZADANIE 3. Wykonaj pisankę wg własnego pomysłu. Możesz skorzystać z naszych propozycji 

Wtorek 07.04

ZADANIE 1. Rodzic czyta wierszyk, a dziecko pokazuje.

Pobudka

Budzą się listeczki, (dziecko się przeciąga)
szemrzą warto rzeczki, (pokazuje ręką wijącą się rzekę – jak wąż i szumi)
śniegi roztopione, (dziecko powoli kuca i kładzie się płasko na dywanie)
w kałuże zmienione (dziecko imituje skakanie w kałuży)

Jaskółeczka czarna (dziecko rozpościera ręce niczym skrzydła)
strzałą niebo szyje, (dziecko lata z rozłożonymi skrzydłami)
śpiewem wita wiosnę (dziecko nuci kiri kiri kiri)
gniazdko młodym wije. (dziecko rękami imituje wicie gniazda)

Motylek cytrynek (dziecko się kłania)
dziarską przybrał minę, (robi zawadiacką minę)
i w moje okienko (dziecko pokazuje w powietrzu kwadrat jako okno)
puka leciuteńko. (dziecko puka w okno).

ZADANIE 2. Nauka tańca do piosenki  „Król Lew”- wspólna zabawa (może uda się z rodzeństwem)

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

ZADANIE 3. Znajdź 5 różnic Załącznik nr 1

 

Środa 08.04

ZADANIE 1. Historyjka obrazkowa „ Zajączki malują jajka”.  Załącznik nr 2
I obrazek: Zajączki malują jajka.
II obrazek: Zajączek wiezie pisanki na taczce.
III obrazek: Zajączek najeżdża na wystający kamień, wskutek czego wypadają mu pisanki.
IV obrazek: Z pisanek wykluwają się kurczęta w takie same wzorki, jakie były na skorupkach.
Rodzic pokazuje I obrazek i mówi:
Zbliżały się Święta Wielkanocne. Zajączki miały pełne ręce pracy, bo im kury z okolicy niosły jajka. Kto je zliczy? (dziecko liczy). Każda z kurek chciała, aby jej jajko kolorową było pisanką. Więc zajączki pędzlem w lewo, pędzelkiem w prawo – taka praca jest zabawą. Te w kwiatuszki, tamte w paski, uwijały się Szaraczki.
II obrazek. Zajączek wiezie pomalowane jajka czyli pisanki na taczce, by oddać je kurom.
III obrazek. Nagle (rodzic pokazuje trzeci obrazek):
– Dziecko opowiada co dalej się wydarzyło?
– Dlaczego zajączkowi wypadły pisanki?
– Co odczuwał zajączek?
IV obrazek. Jednak to nie koniec przygody, bo oto (rodzic pokazuje czwarty obrazek)
– Co się stało?
– A co teraz przeżywał zajączek?
– Dlaczego zajączki miały pełne ręce roboty?
– Czy wiecie, co to jest pisanka?
– Jakie jeszcze znacie zwyczaje wielkanocne?

ZADANIE 2.

Rozwiązywanie zagadek :
Długie uszy mały ogon, bardzo jest nieśmiały
I z ogonkiem jak pomponik, przez zielone pola goni (zając)

Drugi zwierz całkiem mały, ma dwa rogi, cztery nogi
Z wełny kożuch na mróz srogi, trawę skubie cały ranek ten biały …(baranek)

Żółciutkie kureczki za kurą się toczą.
Kryją się pod skrzydła gdy wroga zobaczą.(kurczaczki)

Kura je zniosła, mama przyniosła
Ugotowała i dzieciom dała.(jajko)

A jak nazywają się jajka, białe żółte ozdabiane
Na Wielkanoc darowane. (pisanki)

ZADANIE 3. Masażyk relaksacyjny wg Z Bogdanowicz – z udziałem rodziców:
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)
Była też w paseczki (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

 

Czwartek 09.04

ZADANIE 1. Pisanki – zabawa logopedyczna

 Dziecko otrzymuje kartkę z narysowanym na niej jajkiem, słomkę oraz kawałki kolorowego papieru. Dzieci trzymają słomki w buzi. Ozdabiają jajka, przenosząc za pomocą słomek skrawki kolorowego papieru na narysowane kontury. Po zakończeniu ćwiczenia przeniesione na jajko ozdoby można przykleić, a następnie wyciąć. Rodzic zwraca uwagę na to, by podczas wykonywania ćwiczenia dzieci trzymały słomkę jedynie wargami

ZADANIE 2. Nauka piosenka „Pisanki pisanki”

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

ZADANIE 3. „Słyszę i liczę” – ćwiczenia liczbowe, odtwarzanie zasłyszanych dźwięków.

Rodzic wrzuca do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dziecko mogło je policzyć. Następnie układa przed sobą tyle samo guzików podpisując je odpowiednią cyfrą. W celu sprawdzenia dziecko wysypuje z kubka liczmany i liczy. Przy kolejnym powtórzeniu zabawy dzieci podskakują, klaszczą, tupią tyle razy ile dźwięków słyszą.

Kupujemy pisanki – ćwiczenie dodawania i odejmowania z wykorzystaniem pisanek – liczmanów, zapisywanie informacji za pomocą cyfr i znaków.

 Dziecko otrzymuje  cyfry od 0 do 9 oraz znaki „+”, „–”, „=”. Dziecko  segreguje swoje cyfry i znaki, aby łatwiej było z nich korzystać podczas zapisywania działań. Rodzic  mówi: Dzisiaj będziemy kupować kolorowe pisanki. Układa zadania słowne na dodawanie lub odejmowanie, jednocześnie demonstrując liczbę pisanek  za pomocą liczmanów np.: Kupiłam w sklepie 5 kolorowych pisanek, dokupiłam jeszcze 2. Ile razem kupiłam pisanek? (5 + 2 = 7) Kupiłam Agatce 4 pisanki, a Tomkowi – 6. Ile jest teraz jajek w mojej torbie? (4 + 6 = 10) Kupiłam 6 pisanek, ale 2 były uszkodzone i oddałam je do sklepu. Ile  mam teraz? (6 – 2 = 4) Sprzedawca sprzedał mi 9 pisanek, jedną dałam siostrze. Ile teraz mam? (9 – 1 = 8) Dzieci po każdym zadaniu układają zapis matematyczny z cyfr i znaków, liczą na palcach lub w pamięci i podają wynik. Można także układać kolejne zadania.

 

Piątek 10.04

ZADANIE 1.  obejrzyj Domowe Przedszkole o zwyczajach świątecznych

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855

ZADANIE 2. Pieczemy ciasto z mamą. Kochani rodzice chodzi o to by dzieci uczestniczyły czynnie w pieczeniu. Mogą wsypywać, odliczać szklankami, łyżeczkami produkty, wąchać, mieszać, czytać proste wyrazy, zdania na opakowaniach. To jest najlepsza nauka. Wszechstronna. Później zróbcie zdjęcie i wstawcie na grupę Kubusie. Smacznego.

Tutaj  na dole przepis na babkę wielkanocną, przykładowy. Oczywiście pieczcie z przepisów jakie macie, co lubicie. Możecie też swój przepis wrzucić na stronę Kubusie

https://www.youtube.com/watch?v=65uFfPYQYGk&list=PL3FdirAUuriW-U3-5hnEBH3VE83VT-yO5&index=6&t=0s

ZADANIE 3. Ułóż życzenia świąteczne dla rodziny

Pomoc rodzicom w przygotowaniach do świąt. Wykonaj co najmniej jedno zadanie powierzone przez rodziców. Rodzic za wykonanie zadania nagradza dziecko mocnym przytulasem.

 

Propozycja działań dla Rodziców dzieci z grup

Tygryski i Kubusie

na okres 06.04. – 10.04.2020 r. z języka angielskiego

 

W tym tygodniu rozpoczynamy przygodę z tematem „Wielkanoc” – „Easter”. Uczymy się następujących słów: Easter (Wielkanoc). Easter egg (pisanka), a basket (koszyczek), Easter bunny (zajączek wielkanocny), a bird (ptaszek), chocolate egg (jako czekoladowe), a chick (kurczaczek), a lamb (baranek), a flower (kwiatek).

Wielkanocne gry i zabawy znajdą Państwo pod linkiem:

https://aleksenglishforu.org/2019/03/21/easter-time/

Na tej stronie znajdują się karty obrazkowe, które można pobrać w pliku pdf, wydrukować, lub pokazywać Dziecku w komputerze. Pochodzą z bloga https://aleksenglishforu.org/, który gorąco polecam jako źródło inspiracji i ciekawych zabaw z elementami języka angielskiego.

Jako zabawę ruchową gorąco polecam piosenkę „Ten Bunnies Counting Song 1-10”, która zachęca do liczenia w zakresie 10, ale również do wykonywania różnych czynności:

https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

Proszę nie zapominać również o powtarzaniu nazw kolorów: red (czerwony), green (zielony), yellow (żółty), blue (niebieski), orange (pomarańczowy), purple (fioletowy), black (czarny), white (biały), pink (różowy), gray (szary), brown (brązowy). Proponuję Państwu i Dzieciom genialne koło fortuny. Wystarczy nim zakręcić i podać kolor kwiatka, które się wylosowało. Link poniżej:

https://wordwall.net/pl/resource/966778/spring-colours

Zachęcam do zabawy przy piosence „This Is The Way The Bunny Hops”, którą znajdą Państwo pod linkiem poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

A na koniec polecam piosenkę ”B-U-N-N-Y”, która łatwo wpada w ucho i można przy niej nieźle się ubawić:

https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g

Aby mieć pewność prawidłowej wymowy słówek, zachęcam do skorzystania z internetowego słownika:

https://www.diki.pl/

Przy każdym słowie znajduje się głośnik, który uruchamia wymowę.

 

Propozycja działań dla Rodziców dzieci z grup

Tygryski i Kubusie

na okres 06.04. – 10.04.2020 r. z religii

 

Wydarzenia Wielkiego Tygodnia

Pomogą nam w tym zdalne katechezy. Na każdym obrazku pod cyferkami ukryte są ciekawostki i zadania związane z tym zagadnieniem.

Wielki Tydzień – wstęp

https://view.genial.ly/5e7f93843fea8d0db0c95200/social-action-wieki-tydzien?fbclid=IwAR3a6jqULv_P9l0YhbO7Myqa0YLbbdZsgPFbQBmegMEWUXWyU_85sgozqlE

 

Wielki Czwartek

https://view.genial.ly/5e7b78e89a293c0e323491ab/interactive-image-ostatnia-wieczerza?fbclid=IwAR0xBX7t9GLt2AZDzFs-540mtZCFdup7t3f47wJau9lDXEkooOp6hceDUGk

 

Wielki Piątek

https://view.genial.ly/5e832dabba81d90dfb1c171d/interactive-image-wielki-piatek-klasy-mlodsze?fbclid=IwAR2BF3virNPeizP4x1rK4nzrdDlnPzTx7Fd0ZwJlMHzG3pToySrvLb6nM3A

 

Koszyczek wielkanocny

Dowiesz się, jakie potrawy znajdują się w wielkanocnym koszyku. Wystarczy kliknąć w latające motylki. Na końcu pamiętaj o zajączku i kurczaczku 🙂

https://view.genial.ly/5e81e12f7fd6910db488243f/presentation-koszyczek?fbclid=IwAR1M7gMcJB7QrJemvNuBCk7IuAYalW8vZXhhjfubxXnaDYaSfczCRbWPFPo

 

Zapraszam również do zabawy 🙂

Gra

https://wordwall.net/resource/1053124/symbole-wielkanocne-dla-ma%c5%82ych

Puzzle

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/wielkanoc/217051-uk%C5%82adanka-20-element%C3%B3w?fbclid=IwAR06Oz9r61o03wdCLSp50N27ehxAxfor6s8HfbzJzKv0cnY9BRgaxNJ0E5c

Kolorowanka

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/ostatnia-wieczerza-0?colore=online